Recenze: Jak dopadla mise Major Lazer za mírem?

Více než rok čekali fanoušci jednoho z nejzásadnějších hudebních projektů posledních let na další nahrávku. Naposledy Major Lazer prorokovali apokalypsu a nyní je jejich misí mír. Walshy Fire, Diplo a Jillionaire před měsícem do světa vypustili nové album PEACE IS THE MISSION o devíti zvukových stopách a opět si jím podmanili svět. Celé album otevírá líbezná píseň “Be Together”, v níž hostuje sourozenecká kapela Wild Belle z Chicaga. Hlas Natalie Bergman vás v (alespoň pro mě) nejlepší části alba naprosto očaruje. Proč? Spojení vynikajícího beatu a vokálů je uhrančivé a nedokážu si představit lepší začátek novinky Major Lazer.

Následně vás rozskáče “Too Original”. Další vydařený song, při němž mám chuť zajet na nejbližší vystoupení tria producentů a nechat energii proudit tělem. Elliphant vraždí ve slokách, zatím co refrénu vládne Jovi Rockwell. V “Blaze Up The Fire” se vezeme na podobné vlně, tentokrát však zní v pozadí festivalový trap. Na vokálech není nikdo jiný než nejvýraznější hvězda reggae poslední doby – Chronixx. Vemte do jedné ruky sprej, do druhé zapalovač a blaze up di fire!

Prozatím největšího ohlasu se dostává singlu “Lean On”, na jehož instrumentálním podkladu, opepřeným orientem, spolupracoval DJ Snake. Hlas propůjčila dánská . Klip, vzniklý v indickém regionu Maháráštra, má již přes čtvrt miliardy shlédnutí. Já si však myslím, že největší potenciál k úspěchu má “Powerful”. Jakoby fůze dubstepu a soulu provází vynikající výkony Ellie Goulding s Tarrusem Rileym. Hned v první sloce dostávám husí kůži pokaždé, kdy slyším přechod mezi hlasy zpěváků. Je dost možné, že se tak Tarrus poprvé podívá na nejvyšší příčky komerčních světových hitparád.

Připomenutím desky GUNS DON’T KILL PEOPLE… LAZERS DO je pro mě další zásadní moment novinky – “Light It Up”. Dancehallem prolezlý beat obohatila svým hlasem Nyla, polovina sesterského Brick & Lace. Stejně jako na posledním albu, se i tentokrát opakoval fakt, že většina songů byla vydaná předem. Jinak tomu není ani u zavěrečných songů “Roll The Bass”, “Night Riders” a remixu “All My Love”. Neubírá to však na pocitu kvalitního celku. Není divu, že se stále drží v první padesátce nejznámějšího žebříčku prodejnosti ve Spojených státech – Billboard 200, ale i jinde ve světě.

Skvělý zvuk a výtečný cit pro vybírání hostů na své nahrávky se triu Major Lazer rozhodně nedá odepřít. Tento recept k úspěchu jim očividně vychází. Vždyť i v České republice je můžeme slyšet na všech populárních radiích. Deska je cítit zvukem první i druhé nahrávky, avšak není to to samé. PEACE IS THE MISSION je podle mě na dobré cestě být nejúspěšnějším počinem ML. Všechno ale ukáže až čas. Jasné však je, že se Walshy Fire, Diplo a Jillionaire se jen tak nikam nechystají. Už koncem tohoto roku bysme se mohli dočkat dalšího alba, jež ponese název MUSIC IS THE WEAPON!

* Malik